roger-in-bhutan.reismee.nl

Van Gangtok naar Jaigaon / Phuentsholing

De bedoeling was om vandaag van Gangtok naar Phuentsholing (Bhutan) te reizen. De rit zal ongeveer 7 uur duren. Onderweg rijden we langs de theeplantages.

Tegelijkertijd heb ik nu meer het idee dat ik India ben. Dit is heel anders dan Darjeeling en Gangtok. Het verkeer is drukker, fietsen, fietstaxis, motorfietsen, autos en vrachtwagens en daar tussen door lopen koeien, geiten etc. Kortom de weg wordt een chaos. Niemand houdt zich aan een rijbaan en er wordt gereden waar plek is of waar geen kuilen zijn.

Na de lunch weet de gids me te vertellen dat er problemen zijn met mijn visum en dat ik vannacht nog aan de Indiaase kant van de grens moet overnachten. Dat is even een tegenvaller. Zeker als ik dan aankom in Jaigaon. Als leek voor wat betreft reizen naar India, heb ik het idee dat ik een 'oorlogsgebied' ben beland. Meer dan de helft van de winkels zijn dicht met rolluiken of houten planken en menig pand is nog niet af of verkeert in een staat van ontbinding. Tja en het hotel.....het kan er mee door. Maar goed, niks aan te doen. Inchecken in het hotel over een uur of 4 zou de Butanese gids komen en alles uitleggen. Tja en daar moet je dan maar op vertrouwen.

Zoals gezegd het stadje stelt niet veel voor, dus na even rond gelopen te hebben, maar met een boek op bed gaan liggen. Rond 18u komt de gids en wat blijkt, de agent in India had een visum aangevraagd vanaf morgen dus vandaar dat ik vandaag niet verder kon.

Aangezien ik geen restaurant s middags heb kunnen vinden rest niets anders dan eten in het hotel en vroeg naar bed.

groet

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!